O namaUslugeProjekti
Rubrike
Kontakt

Press
TV
www
Pod lupom
Naš stav
Pitamo vas
Ebart Lab
Drugi o nama
Galerija
U PENZIJI, A ZA VOLANOM
29. Maj 2019. godine
Večernje novosti
ZBOG NEDOSTATKA KADRA, GAZDE SVE ČEŠĆE ZAPOŠLjAVAJU LjUDE KOJI BI TREBALO DA SU ZAVRŠILI RADNI VEK Poslodavci najčešće traže vozače autobusa i kamiona DA građevinskim preduzimačima krštenica nije presudna prilikom angažovanja fizičkih radnika i majstora pred penzijom pokazuje tragedija koja se pre nekoliko dana dogodila u centru Beograda. Borislav Ostojić poginuo je u 63. godini, dok je njegov dve godine stariji kolega Radomir Vidović teško povređen. Oni su radili na poslovima armirača u sedmoj deceniji! Prosečna starost građevinca u Srbiji je čak 55 godina! Na gradilištima širom zemlje nedostaju svi profili radnika, dok sa druge strane podaci Nacionalne službe za zapošljavanje pokazuju da je gotovo 100.000 zanatlija na spisku nezaposlenih. Pretpostavlja se da većina nije bez posla, kao ni armirači sa gradilišta iz centra Beograda, nego su angažovani na crno. Saša Torlaković, predsednik Samostalnog sindikata građevinara kaže da niko u Srbiji ne može da utvrdi koliko ljudi radi u građevinarstvu, jer se stanje obračunava na osnovu ankete. - Činjenica je da gradilišta danas vode penzioneri - kaže naš sagovornik. - Ljudi beže u svet trbuhom za kruhom, jer su plate u ovom sektoru uvek bile 10 odsto niže od proseka. Oni koji ostanu, da bi preživeli često rade prekovremeno i zato se dešavaju povrede. Torlaković spominje kolaps radne snage u građevinarstvu. Sve što se gradi locirano je u Beogradu, Novom Sadu i Novom Pazaru, pa su i nesreće najčešće u tim gradovima. - Dok se zarade ne povećaju i na gradilištima angažuju samo obučeni građevinci, a ne nezaposleni sa ulice, problem će postojati - smatra on. Na listi deficitarnih profesija u Srbiji su i vozači. Plate vozača u zemljama EU dva i po puta su veće nego kod nas. Analize sajta poslovi. infostud.com, ali i zvanična statistika NSZ, pokazuju da je ova profesija deficitarna i da po nekim procenama nedostaje oko 6.000 vozača. Da bi se problem rešio mnogi prevoznici angažuju ljude koji su pregazili šezdesetu. Dragoljub Rajić, konsultant Mreže za poslovnu podršku, smatra da je jedino rešenje da se porezi i doprinosi na zarade spuste na istočnoevropski prosek od 36 do 40 odsto i da država rastereti poslodavce, a oni povećaju plate za 120 do 150 evra. - Ni to nije dovoljno - kaže on. - Dokle god prosek zarada u Srbiji ne dostigne 800 evra ljudi će odlaziti. U Ministarstvu za rad smatraju da su glavni razlozi za nedostatak ovog kadra ekonomske migracije, odnosno odliv ove izuzetno tražene radne snage. To se, po njima, može ublažiti usklađivanjem školstva sa potrebama privrede, ali i boljim uslovima za poslovanje i otvaranjem novih radnih mesta. Statistika NSZ pokazuje da su poslednjih meseci poslodavci najčešće tražili vozače autobusa i kamiona. Na njihovom spisku je oko 9.200 vozača različitog profila i tehničkog osoblja, dok je u toku 2018. godine posao preko NSZ dobila 5.871 takva osoba.

Antrfile:

POSAO ZA VIŠE OD 300 ŠOFERA

NA oglase za posao u Gradskom saobraćajnom preduzeću u Beogradu odziv je veoma slab. Zarade su im u odnosu na lane povećane za oko 100 evra, ali izgleda da to nije dovoljno. Vozači stalno odlaze iz GSP, a u gradskoj upravi se nadaju da će problem rešiti kupovinom novih autobusa. Planirano je da se u ovoj godini zaposli 347 novih vozača.

Autor: J. Ž. SKENDERIJA
Arhiva vesti