O namaUslugeProjekti
Rubrike
Kontakt

Press
TV
www
Pod lupom
Naš stav
Pitamo vas
Ebart Lab
Drugi o nama
Galerija
„PARAZIT“ NAJBOLJI U KANU
27. Maj 2019. godine
Blic
Prva Zlatna palma za južnokorejski - lm Bong je bio u samom vrhu favorita filmskih kritičara i pobeda “jednog od najuzbudljivijih autora u svetu danas”, kako ga je “Gardijan” nazvao, više je nego zaslužena. Posle prošlogodišnjeg trijumfa Japanca Hirokazua Korede za “Kradljivce”, Đun-ho Bong je drugi uzastopni osvajač Zlatne palme iz južne Azije i to za film slične tematike: porodičnu priču sa ekscentričnim prevarantima u fokusu. “Parazit” je napeti, nepredvidivi triler i ujedno lukava kritika klasnih podela. To je priča o siromašnoj porodici koja upada u živote bogatih Parkovih i uvaljuje se do guše u nevolje kada biva upletena u neočekivani incident. Kako je otkrio medijima tokom boravka u Kanu, Bong je inspiraciju pronašao u sopstvenom iskustvu kada je, pre 30 godina, davao privatne časove u jednoj porodici bogataša. Nikada nije zaboravio “uštogljenu atmsferu” i “osećaj jeze koji je ta kuća izazivala u meni”. U realnosti danas nema mnogo prilika da se bogati i siromašni mešaju, jer putuju različitim kanalima. Ali ako ste siromašan tutor, možete da upadnete u kuću bogataša i to je jedinstvena prilika da vidite oba sveta. To mi je bila polazna tačka na papiru - izjavio je Bong, koji je sada šesti put učestvovao u Kanu, pre toga 2017. filmom “Okđa” koji je radio za “Netfliks”. Poznat je po žanrovskim ostvarenjima “Ledolomac”, “Majka”, “Domaćin”... Predsednik žirija, meksički reditelj Alehandro Gonsales Injaritu opisao je “Parazita” kao “film pun iznenađenja, humora i nežnosti”. On je dodao da su ovogodišnju selekciju činila ostvarenja koja govore o “neophodnosti angažovanja društvene savesti”, ali da izbor žirija nije bio vođen “socijalnim ili političkim pitanjima” niti imenima autora, već filmom kao takvim. Ostali favoriti kritičara završili su ili sa manje važnim nagradama ili su ostali bez istih - poput Kventina Tarantina koji je u rodnom Los Anđelesu “Bilo jednom u Holivudu” označio trijumfalan povratak u Kan 25 godina posle Zlatne palme za “Petparačke priče”. Antonio Banderas je, zahvaljujući maestralnoj ulozi ostarelog reditelja koji se s emotivnim i fizičkim bolom priseća mladosti u sjajno ocenjenom poluatobiografskom filmu “Bol i slava” Pedra Almodovara, dobio nagradu za najboljeg glumca, dok je za najbolji scenario proglašen “Portret devojke na vatri” francuske autorke Selin Sjame, lezbijska romansa smeštena u 18. vek koja je takođe oduševila kritiku. Debitantkinja Mati Diop iz Senegala postala je prva tamnoputa žena reditelj koja je uopšte učestvovala u glavnom kanskom programu, a na kraju je dobila i Gran pri, drugu po važnosti nagradu. Njen “Atlantik”, natprirodna priča o afričkim imigrantima, “duboko nas je dirnuo” rekla je članica žirija El Faning. Interesantno da su neki izveštači iz Kana prokomentarisali izbor žirija kao neočekivan i “tradicionalno kukavički”.

Antrfile:

TARANTINO SA „PSEĆOM PALMOM”

Kventin Tarantino je jednom novinaru u Kanu, u šali rekao: “Bio bih zadovoljan i psećom palmom”. Na kraju se ispostavilo da je to jedino odličje koje je njegov film “Bilo jednom u Holivudu” dobio. Nagradu za najboljeg četvoronožnog glumca Tarantino je primio u ime pitbula Brendi koja igra ljubimca Klifa Buta (Bred Pit) i ima znatnu minutažu u filmu.
“U montaži sam shvatio kakva je Brendi glumica“, i z j a v i o j e Tarantino.
Autor: MIONA KOVAČEVIĆ
Arhiva vesti