O namaUslugeProjekti
Rubrike
Kontakt

Press
TV
www
Pod lupom
Naš stav
Pitamo vas
Ebart Lab
Drugi o nama
Galerija
REŠITE BIROKRATIJU, NE ODLAŽITE DIGITALIZACIJU
5. Mart 2020. godine
Blic
Mislim da je Srbija srećna što ima ovakvu premijerku, a iz mog iskustva s političarima mogu da je uporedim možda s kanadskom generalnom guvernerkom koja je astronaut, rekao je Tavi Kotka, bivši ambasador digitalizacije Estonije, nakon „Blic panela“ održanog na Kopaoniku. Mislim da je Ana Brnabić izuzetno pametna žena i zaista verujem da ona želi da učini vašu zemlju boljim mestom. Dajte joj vremena i pružite joj podršku. Pružite joj šansu da donese teške odluke i mislim da će Srbija postati bolja - ocenio je Kotka u intervjuu za “Blic biznis”. Kako ocenjujete ministra finansija i njegov rad? - Kada je reč o ministru finansija Siniši Malom, on je političar, pametan momak koji ima dobar pristup. Ipak, ljudi u Srbiji žele da vide pravu, realnu akciju. Na panelu je bilo komentara iz publike o problemima birokratije u Srbiji. Pa, rešite ih! Izaberite šest, sedam usluga i popravite ih, ali tako da zaista funkcionišu, i to u saradnji sa privatnim sektorom. Ministar je rekao da Srbija ima novca za digitalizaciju, ali realno govoreći - popravljanje loše birokratije ne košta mnogo. Potrebno je samo želeti promene. Tri ključne stvari koje Srbija mora da uradi odmah po pitanju digitalizacije? - Treba definisati ciljeve, način dolaska do njih i vratiti ljudima poverenje u ekosistem. Prvo što bi Srbija trebalo da uradi jeste da definiše gde želi da bude, recimo 2025. godine. Šta bi trebalo da bude završeno do tada, koji su to ciljevi? To bi trebalo da bude definisano i o tome bi trebalo da postoji saglasnost između privatnog sektora i Vlade. Samo tako, ako znate gde želite da stignete možete da se krećete prema zacrtanom cilju. Kada pogledamo vašu strategiju danas, to su više sjajni brojevi i spisak lepih želja. Veoma je važno da društvo shvati zašto su neki potezi važni i šta će oni doneti. Na primer, ako postavite cilj da 50 odsto potpisa bude digitalno, zašto je to tako? Ako izračunate i zaključite da bi vam to uštedelo milijarde, jasno je da biste želeli da implementirate tako nešto jer tako ćete sačuvati više para za penzije ili neke druge stvari... Druga ključna stvar, nakon postavljanja ciljeva, jeste kako stići do njih. Ni privatni sektor ni Vlada ne mogu to da postignu sami, već je potrebna saradnja. I to ne mogu biti jedna banka, jedna telekomunikaciona kompanija i Vlada, mora da bude većina. Moraju da budu uključeni svi ti subjekti koji nam svakodnevno pružaju najviše usluga, poput e-bankinga, SMS-ova... Treća bitna stvar je obezbediti poverenje, odnosno pokazati ljudima kako se garantuje privatnost, kako se garantuje vlasništvo podataka. Sve to bi trebalo politički da se postavi na mesto tako da ljudi razumeju. Na primer, ako političari kažu u Srbiji ne postoji privatnost - u redu, ali bitno je da to svi shvate, da budemo načisto s tim. Ljudi moraju da veruju u ekosistem jer tek tada stvari počinju da se dešavaju. Kada bi Srbija mogla da očekuje rezultate digitalizacije? - Smatram da Srbija u procesu digitalizacije može da primeni apsolutno sva estonska iskustva i ne postoji zapravo diferencijacija između dve zemlje, na primer Kine i Švedske - iz inženjerske perspektive su sve zemlje iste. Srbija ima sjajne planove za digitalizaciju i dobru perspektivu, ali morate da razumete da je to proces koji dovodi do promena u društvu i za njih je potrebno šest, sedam, možda i osam godina. Dakle, ako počnete sada, možda biste 2027. mogli da izmerite rezultate. Ali, što više odlažete start, odložićete i vreme kada stižu rezultati. Hajde da se vidimo za sedam godina i da proverimo dokle ste stigli.

Antrfile:

Blic Panel - full house

„Blic panel“ u hotelu “Gorski” na Kopaoniku je bio full house, odnosno bio je interesantan za publiku. Oba panela su mi bila zanimljiva i diskusije su mi pomogle da steknem malo bolju sliku o tome šta se dešava u Srbiji - iskren je bio Kotka.

Brodnjak: Zadržaćemo brend Komercijalne banke

Predsednik Upravnog odbora Nove Ljubljanske banke (NLB), koja je kupila 83,23 odsto vlasničkog udela u Komercijalnoj banci, Blaž Brodnjak izjavio je da će NLB zadržati brend Komercijalne banke.
Brodnjak je rekao da je kupovina Komercijalne banke za njega privilegija i obaveza, dodajući da je ponosan što je Vlada Srbije videla u NLB pravog partnera za Komercijalnu banku.
Ovih dana se mnogo pisalo o tome da li ćemo zadržati brend Komercijalne banke, zadržaćemo brend Komercijalne banke, jer smo impresionirani brendom kako je prihvaćen, tako da će to biti NLB Komercijalna banka - rekao je Brodnjak.
Prema njegovim rečima, Srbija je oduvek za NLB bila najinteresantnije tržište, dodajući da im je bilo potrebno nekoliko godina da kupe još nešto dodatno, iako je NLB Beograd imala odlične rezultate, ali da je to bila, kako kaže, mala operacija.
Planiramo da izgradimo ozbiljnu priču sa Komercijalnom bankom, bićemo jedan od tri najznačajnija igrača na tržištu, sada nam preostaje transakcija sa Komercijalnom bankom - naveo je Brodnjak.
Autor: MARKO ANDREJIĆ
Arhiva vesti