O namaUslugeProjekti
Rubrike
Kontakt

Press
TV
www
Pod lupom
Naš stav
Pitamo vas
Ebart Lab
Drugi o nama
Galerija
TROTINETI SA BICIKLISTIMA, PEŠACIMA ILI ČAK NA ULICI?
24. Avgust 2019. godine
Blic - Beograd
Novi saobraćajni problem, podeljena mišljenja Beograđana Da li bi električni trotineti trebalo da se voze po trotoaru, kolovozu ili biciklističkoj stazi ili bi čak trebalo da budu potpuno zabranjeni, glavna je tema poslednjih meseci u prestonici. Nema ništa loše u korišćenju električnih trotineta. Radi se o nasušnoj potrebi u gradovima gde je peške daleko, biciklom naporno, prevozom dugo i zgužvano, a automobilom skupo - napisao je jedan Beograđanin na Tviteru. I u nastavku dao konkretno objašnjenje. Do posla prelazim oko pet kilometara. Veći deo Novog Beograda, Brankov most, pa preko Zelenog venca do Londona. Treba mi oko 25 minuta sa sve čekanjem na semaforima. Nema čekanja autobusa, nema plaćanja parkinga, nema gubljenja vremena u hodanju do stanice i od stanice, nema znojenja u prevozu jer je vožnja apsolutno prijatna. Međutim, posle serije incidenata, čak i povređivanja dece pešaka, nešto se definitivno mora promeniti. Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže za “Blic” da električni trotineti ne bi trebalo da se kreću trotoarom. Stav Komiteta za bezbednost saobraćaja je da električni trotineti ne bi trebalo da se kreću trotoarom jer on pripada pešacima, kreću se brže od njih i koriste motorni pogon. Broj trotineta će biti drastično veći za tri do pet godina. Biće sve jeftiniji, a sve brži, jači i kvalitetniji. I sadašnjom brzinom mogu da usmrte pešake. Vozač od osamdeset kilograma pri brzini od 20 km/h može ubiti nekog. Nije dobro mešati pešake i vozače trotineta - objašnjava Okanović. Koje je, onda, najbezbolnije rešenje? - Naš stav je da su električni trotineti najpribližniji biciklima i da bi se oni trebalo kretati biciklističkim stazama, a da se tamo gde ih nema kreću kolovozom, i to oni gde dozvoljeno kretanje nije veće od 50 km/h. Pešaci nemaju alternativu osim trotoara. Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta, upozorava na još neke stvari. Ako dete od sedam godina sme da vozi električni trotinet, ne očekujete valjda od mene da se složim da on treba da vozi kolovozom? Ko sme voziti, koje uslove bi trebalo da ispunjava, sa koliko godina bi smelo da se vozi, samo su neka od otvorenih pitanja kojim će se baviti novi zakon - kaže profesor Vujanić. I to nije sve... Ukoliko dete udari nekog električnim trotinetom, ko je za to odgovoran? Da li onaj ko mu je dao da vozi ili onaj koji ga je napravio i pustio u prodaju? Da li mora da ima kočnice, tehnički pregled o ispravnosti? U nekim zemljama je zabranjeno korišćenje, a u nekim je potrebno da ima tablice i da se registruje kao vozilo. Druge neke zemlje propisuju vožnju trotoarom, ali zabranjuje kretanje brže od pešaka - kaže Vujanić.

Antrfile:

TROTINETI SA BICIKLISTIMA, PEŠACIMA ILI ČAK NA ULICI?

Novi saobraćajni problem, podeljena mišljenja Beograđana 1. TROTOARI  Pozitivno: vozači trotineta bi mogli svuda da voze, svuda da stignu i ne bi bili zavisni od biciklističkih staza.
 Negativno: opasnost po pešake, bez obzira na brzinu i snagu električnih trotineta i sposobnost vozača.
2. BICIKLISTIČKE STAZE  Pozitivno: bili bi odvojeni od pešaka, ne bi dolazili u direktan kontakt, već bi staze delili sa biciklistima.
 Negativno: relativno mali broj biciklističkih staza, isprekidanih, teško bi se dolazilo do željenih lokacija.
3. KOLOVOZ  Pozitivno: bili bi fi zički odvojeni od pešaka, ali i od biciklista, ne bi predstavljali opasnost po njih.
 Negativno: opasnost za vozače trotineta na kolovozu od automobila, ali i za vozače motornih vozila.

VESIĆ: MOŽETE DA UBIJETE ČOVEKA
- Imate paradoksalnu situaciju da ako vozite bicikl treba vam kaciga, ako vozite motor, takođe morate da imate kacigu i položeno za motor, a ako vozite trotinet, ne treba vam ništa! Pritom, krećete se brzinom kojom maltene bez problema možete da ubijete čoveka - rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić.
Autor: MARKO RADONJIĆ~
Arhiva vesti