O namaUslugeProjekti
Rubrike
Kontakt

Press
TV
www
Pod lupom
Naš stav
Pitamo vas
Ebart Lab
Drugi o nama
Galerija
Bocan Harčenko: EU tera Srbiju da uvede sankcije, a najveći ...
17. Jun 2022. godine
Autor:N1 Beograd /// Foto: Tanjug / Rade Prelić
VOZAČI PREMORENI, PLATE MALE
22. Jun 2022. godine
Danas
Radnici GSP Beograd održali protest ispred Predsedništva Beograd // Radnici Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) Beograd održali su juče protest ispred Predsedništva Srbije, nezadovoljni uslovima rada i visinom plata. Prekomerno radno vreme za vozače, manjak zaposlenih na održavanju voznog parka i nedostatak vozila, opreme i alata, male plate i redovna šikaniranja od nadređenih, glavni su problemi koje su zaposleni naveli u zahtevima koje su, po treći put, uputili Predsedništvu. Dodatno, zaposleni tvrde da su rukovodioci pogona juče ujutro zabranili obezbeđenju da izdaje propusnice za izlazak iz firme, kako bi sprečili radnike da se pridruže protestu. - Tačno je da mnogim kolegama nije dozvoljeno da izađu iz kruga pogona u kom rade, ali se ipak oko 150 ljudi okupilo ispred Predsedništva. Izneli smo zahteve koje smo Predsedništvu već predavali dva puta, a naredne nedelje poslaćemo ih i novoizabranom gradonačelniku Šapiću. Tražimo najpre promenu kolektivnog ugovora, promenu koeficijenata radnika na održavanju, vozača i otpravnika. Problem je i radno vreme vozača, koji sada rade šest dana, iako u kolektivnom ugovoru stoji pet radnih dana. Tako radimo jer nema dovoljno ljudi, radnici masovno odlaze, a dosta ih planira da ode. Radnici održavanja odlaze zbog male plate i loših uslova rada. Prema nezvaničnoj proceni fali skoro 300 vozača, slično je i u održavanju. Dešava se da u večernjoj smeni nemamo ni jednog mehaničara u smeni, tako je bilo prošlog meseca svakog vikenda u mom pogonu, kaže za Danas jedan od zaposlenih u GSP-u. On napominje da boljitka nije bilo ni od potpisivanja poslednjeg kolektivnog ugovora u decembru prošle godine. - Zbog takvog radnog vremena, otkazivanja i promene smena, veliki broj ljudi ima problema sa zdravljem, preumorni su, sve je više obolelih od visokog pritiska, povišenog šećera, tegoba sa kičmom. Ako se nešto ne bude rešilo u narednom periodu, situacija će biti još gora, a kritična je već sada. Dešava nam se, primera radi, da bi na liniji 9a trebalo bi da radi 10 vozila, a ide samo šest polazaka. Dodatno se desi da se neko pokvari, isključi iz saobraćaja, i ta linija ostaje sa tri-četiri vozila, pa se tamo šalju solo autobusi umesto tramvaja „španaca“, jer jednostavno nemamo šta ni da vozimo. U održavanju nema delova, nema alata, a skoro sve je prepušteno privatnicima, a tu ima i izvlačenja para, priča sagovornik Danasa. Kako kaže, pritisci i šikaniranja radnika su ustaljeni, na šta se oni žale već mesecima. - Čim se neko pobuni, tu su pritisci, premeštanje u druge pogone, menjanje smena, da mu se stavi do znanja da se smiri. I sada je bilo poziva da ljudi ne dođu na protest, insinuacija da je u pitanju politički skup. Međutim, ovo nema veze sa politikom, mi jednostavno ne možemo više da trpimo šta nam se dešava, a u svemu trpe građani i putnici, zaključuje jedan od zaposlenih, koji je prisustvovao skupu. Istovremeno, USS „Sloga“ GSP oglasio se saopštenjem u kom tvrdi da su juče ujutru rukovodstvo GSP i direktori saobraćajnih pogona sprečavali da njihovi nezadovoljni radnici održe današnji protest, tako što su radnicima obezbeđenja naložili da ne izdaju propusnice za izlazak iz pogona. - Iako je protest organizovan spontano, kao predsednik Sindikata Sloga u GSP Beograd podržavam nezadovoljstvo, jer sam i sam žrtva nezakonitog premeštanja iz Saobraćajnog pogona Karaburba u pogon Zemun, isključivo zbog svog sindikalnog angažmana, tvrdi predsednik tog sindikata Miša Božić.

Antrfile:

Autor: I. NIKOLETIĆ
Arhiva vesti