O namaUslugeProjekti
Rubrike
Kontakt

Press
TV
www
Pod lupom
Naš stav
Pitamo vas
Ebart Lab
Drugi o nama
Galerija
Nema ko da sedne za volan: Srbiji fali 8.000 šofera
22. Novembar 2019. godine
IZVOR: VEČERNJE NOVOSTI /// Foto: Depositphotos, kzenon
Istovremeno upozoravaju da će ovaj problem iz godine u godinu biti veći, jer iste muke muče i njihove kolege iz Evrope.

Pripremaju inicijativu da se, pod određenim uslovima, snizi granica za dobijanje vozačke dozvole za "D" kategoriju, a to će biti jedna od tema izmena Zakona o bezbednosti saobraćaja, pišu "Večernje novosti".

Na vidiku rešenje za hotelski kompleks: Arapi kupuju deo objekta od Gasproma?
Prema važećem zakonu, za volan autobusa sme da sedne vozač sa tek navršene 24 godine, dok đak saobraćajne škole pravo da vozi kamion stiče sa 18 godina, po završetku trogodišnjeg školovanja.

"Učenici ne mogu trenutno tokom školovanja da se opredele da budu vozači autobusa. Oni dobijaju 'C' kategoriju, a tek posle pet godina mogu da polažu za 'D' kategoriju", objašnjava MIrko Vučinić, predsednik udruženja "Panona transport".

"Mi predlažemo da postoji izbor, a da oni koji završe tri godine saobraćajne škole mogu da dobiju probnu dozvolu na pet godina. Imali bi obaveznu praksu od godinu dana kod licenciranog prevoznika. U tom periodu smeli bi da voze samo autobus bez putnika, u pratnji vozača sa najmanje pet godina iskustva", kaže Vučinić.

Prošle godine prevoznici u Evropi mogli su za 20 odsto da povećaju broj vozača, ali nisu imali kadra koji bi popunio te pozicije. Jaz između potreba i mogućnosti je sve veći. U Srbiji ima između 90.000 i 100.000 profesionalnih vozača, a za volanom autobusa je njih oko 16.000.
Arhiva vesti